این متن با هدف آشنایی مخاطب گرامی این وب سایت با کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک سازی نوشته شده است.  هیدروکسید منیزیم و آنتی بلاک از جمله پودرهای معدنی هستند که در حوزه مستریچ، کامپاند، لاستیک و پلیمر حضور دارند. در این نوشتار می آموزیم که چه انواع معدنی در حوزه صنعت پلاستیک حضور داشته و نقش هر کدام از آنها چیست. اگر به خواندن مقالاتی که در حوزه صنعت پلاستیک سازی نوشته شده است، علاقه‌مند هستید، لطفا ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

 

 کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک

کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک دامنه وسیعی دارد و هر یک از این مواد می توانند در یک حوزه مشخص صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. یکی از انواع مختلف پودرهای معدنی که در این زمینه مورد کاربری قرار می گیرد، کربنات کلسیم است. کربنات کلسیم در صنایع پلاستیک سازی حضور داشته و حذف آن از این حوزه غیرممکن است. جالب است بدانید، یکی از سودمند ترین کانی های معدنی که به وسیله انسان به کار گرفته شد، کربنات کلسیم می باشد.

این کانی ارزشمند سابقه استفاده چهل هزار ساله دارد و به گونه ای با زندگی بشر گره خورده است. نقش کربنات کلسیم در صنعت لاستیک سازی بسیار برجسته است. این ماده یک نوع رزین پر کننده به شمار می رود که به افزایش کارکرد و پایداری محصول نهایی کمک شایانی می کند.

خرید کربنات کلسیم از سوی تولید کنندگان محصولات لاستیکی بسیار پر استقبال است. از جمله دلایلی که از این ماده معدنی در صنعت پلاستیک ایران استفاده می کنند، عبارتند از :

  • هزینه کم
  • ثبات بالا
  • رنگ خالص و با کیفیت
  • سایش کم
  • خشک کردن آسانی دارد
  • واکنش آن به سطح پردازش آلی بسیار آسان است
  • در شمار تجهیزات پردازش قرار می گیرد
  • به خوبی نور را می پوشاند
  • منابع غنی دارد.
بیشتر بخوانید  هیدروکسید آلومینیوم چیست و چه کاربردهایی در صنایع مختلف دارد؟

 

کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک

 پودر تالک و کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک

 

کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک سازی بسیار متنوع است و انواع کانی ها و پودرهای معدنی را به خدمت می گیرد. یکی از انواع مختلف پودرهای معدنی، پودر تالک مخصوص لاستیک سازی است. خوب است بدانید، تالک یک کانی معدنی است که خاصیت صاف و لغزندگی به محصول می دهد. از این پودر در صنایع پلاستیک و لاستیک سازی به عنوان روان کننده استفاده می کنند.

صنعت لاستیک و پلاستیک بدون این ماده ارزشمند بی معنی بوده و بخش قابل ملاحظه ای از توانمندی های خود را از دست می دهد. یکی از این کاربردها ممانعت از چسبندگی قالب ها است. بین ورق های لاستیک از این ماده استفاده می کنند و با این ترفند اجازه چسبندگی به سطوح لاستیکی را نمی دهند.

ساختار مولکولی این ماده بسیار منعطف بوده و کشش خوبی به لاستیک داده و آن را در برابر بار زیاد مقاوم می کند. همچنین تالک این توانایی را دارد که از رسانایی الکتریکی محصول نهایی کم کند. از همین رو از آن برای ساختن عایق های لاستیکی کابل های برق استفاده می کنند.

وجود تالک در صنایع ساخت کابل های برق بسیار ضروری و مهم است. خرید پودر تالک، کربنات منیزیم، سیلیس و باریت از این وب سایت که یکی از بهترین تولیدکننگان  مواد معدنی در اصفهان است، امکان پذیر است.  شرکت تولیدات معدنی اصفهان (توما) تولیدکننده و توزیع کننده پودرهای معدنی ارزان و باکیفیت است. کارشناسان توما آماده ارائه مشاوره رایگان جهت خرید مواد معدنی است.

بیشتر بخوانید  پودر تالک میکرونیزه چیست؟ و کاربرد آن در صنعت

 

کاربرد پودر معدنی در صنعت لاستیک و پلیمر

کائولن در لاستیک سازی و پلاستیک سازی

در ادامه مبحث کاربرد پودر معدنی در صنعت پلاستیک و لاستیک باید از پودر معدنی دیگری به نام کائولن نیز نام ببریم. در این صنعت علاوه بر کائولن شاهد حضور کانی‌های معدنی دیگری چون هیدروکسید آلومینیوم هستیم. تولیدکننده مواد معدنی با توجه به این که کائولن یک نوع پرکننده معدنی به شمار می‌رود، از این ماده در صنعت لاستیک سازی بسیار به کار می‌برد. کائولن پودری سفید کننده است که در ساخت پلی استرها، نایلون و دیگر پلاستیک ها به جای رنگدانه دی اکسید تیتانیوم مورد کاربری قرار می گیرد. از کائولن به منظور ساخت تایر اتومبیل، لنت ترمز و دیگر قطعات لاستیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

کائولن حتی در حوزه آرایش و مواد آرایشی نیز حضور دارد. خرید کائولن توسط سازندگان تایر اتومبیل باعث بالا بردن مقاومت و پایداری تایر در برابر اصطکاک، استحکام کششی و کیفیت و ماندگاری بالای آن می شود. شایان ذکر است از این ماده ارزشمند معدنی به جای رزین های گرانقیمت استفاده می شود که بسیار مقرون به صرفه است.

پیشنهاد می‌شود مقاله کائولن چیست و کاربرد کائولن در صنعت و کشاورزی را مطالعه کنید.